måndag 24 maj 2010

Upp till bevis...



Jag låg inte bara på latsidan under semestern utan den vita sprayburken kom ganska kvickt fram ur skåpet. Det var ju så fint väder så det gick bra att spraymåla ute i det gröna... Piedestalen i glasverandan fick sig en omgång. Klicka här så får du se hur den såg ut innan! Men den blev lite fläckigt rosaaktig på vissa ställen eftersom materialet sög till sig färgen, så jag är inte riktigt 100% nöjd med den ännu ;O(

En guldfärgad ljusstake blev förvandlad till en vit skönhet med blänkande prismor. Ljusstaken har jag fyndat på loppis. Jag påbörjade också målningen av en rottingkorg, men det blev på hälft för färgen tog slut. Den är nämligen slutsåld i affären där jag brukar köpa den och det kommer att dröja ett tag innan de får in nya burkar.

Njut av dagen!


2 kommentarer:

alegni sa...

vad flitig du varit med sprejburken :)
piedestalen blev definitivt snyggare i sin nya färg, och det gjorde förmodligen ljusstaken ockaå :)
ha en trevlig tisdag trots trist väder.

Livet på Vestergård sa...

Precis en sån ljusstake hade vi i bokhyllan hemma hos oss när jag var barn. Men då var den ju inte vit förståss :)
Ha en bra dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...