lördag 15 maj 2010

Glasverandan



På vintern är vår glasveranda ganska kall för där finns ingen egentlig värme och dessutom ligger den mot norr. De senaste dagarna då värmen har kommit hit har vi haft dörren öppen för att få luften att cirkulera.

Det här gamla renässansskåpet är mitt favoritskåp. Det köpte vi från en antikhandlare för några år sedan. Här förvaras bl a en massa skor.

I veckan som gick fyndade jag denna lampett på loppis. Jag tycker att den passar där bredvid skåpet på verandan.

Hit strömmar massor med ljus men direkt sol bara på morgon och sent på kvällarna. Jag har tänkt att det ska bli en del omändringar i sommar här ;O) En gammal soffa ska målas vit och flyttas bredvid fönstren.

Idag har det varit minst lika varmt som igår. Jag har rensat bort litet torra kvistar och grenar och klippt rosorna. Tyvärr ser det ut som om flera rosor har gått hädan denna vinter :O( Min stora fina klängros mår inte alls bra och måste nog klippas ned ända till marken...Suck! Jag måste se det positiva i det och ta det som en naturlig väg till förnyelse...

Trevlig lördagkväll!


2 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så mysigt med en inglasad veranda, vi har ju regn här men varmt, då är det mysigt därute. Jättefint skåp, och lampetten passade perfekt till. Vinter har tagit död på flera rosor här också, fler än vanligt.
Ha en fin dag
Varm kram
AnnaMaria

Livet på Vestergård sa...

Så härlig glasveranda! Skåpet är jättefint så jag förstår att det är en favorit. Lampetten passade perfekt bredvid skåpet! Du gör så många fina loppisfynd. Önskar att jag snart ska få tid att gå på loppis också :)
Ha en skön fortsättning på kvällen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...