måndag 17 maj 2010

Njuta av dagen



Det är mycket fjärilar i farten nu i och med värmeböljan. I lördags såg jag en papillonfjäril, som jag tror är rätt ovanligt för årstiden... De brukar dyka upp först på sensommaren i vanliga fall. I slutet på förra sommaren hade vi typ 10-12 st sådana fjärilar i rabatten. De verkar gilla rosenstavarna mycket och satt på rad och sög nektar...



En del växter vissnar fort ut i värmen. T ex krokusarna blommade endast ett par dagar så försvann dom =O/
Det är trädgårdssysslor som gäller denna vecka när jag har semester. Imorse var jag tidigt i farten och krattade och slet i rabatterna. Några plantor flyttade jag också på.

Det bästa som finns då man är ledig är att gå ut och njuta av morgonkaffet och läsa tidningen och lyssna på fågelsången... Sedan får man ta dagen som den kommer!


Vädret är just så härligt som det bara kan bli! Varmt så gott som dygnet runt och man kan vara ute till sena kvällen lättklädd. Och det bästa av allt är att det inte finns några myggor ännu som skulle göra livet surt ;O)



3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Dina bilder är verkligen underbara!
Så mysigt redigerade, vad har du använt för program? Själv är jag lite för lat för att ta mig den tiden...

Ditt uterum är väldigt vackert! Stiliga detaljer överallt. Jag hittade också nyligen ett par skoläster i vår gamla stuga (min gratisloppis :) men jag vet inte var jag ska ställa dom.

Hoppas din dag är fin!

alegni sa...

så många fina inlägg du hunnit med sedan mitt senaste besök här! jag säger som strandviksvillan - dina bilder är underbara!
den där kardemummakakan lät intressant. tror jag ska provbaka den i helgen för att eventuellt ha den på det stundande studentkalaset. vore säkert gott med någon sorts glasyr på kakan också, eller hur?

Käranån sa...

Så vackra bilder du visar! Uterummet ser så mysigt ut! Önska själv att vi hade ett! Gunghästen är alldeles underbar!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...