tisdag 4 maj 2010

Vårens bästa...





...är att... Det börjar grönska i dikesrenar och på gräsmattor med fart. Tussilago blommar för fullt i soliga backar. Jag har köpt några påsar olika blomlökar bl a iris och rosenstav som ska ner i jorden. Ett hav fullt med tulpaner skulle jag inte säga nej till! Tyvärr har jag inte så gröna fingrar vad det gäller tulpaner för oftast blir de små och gulnar bort innan de hinner slå ut ;o(


Jag antar att de får för litet vatten eller kan det vara för mycket? Tulpanerna ovan är inte mina (suck) utan dom fotade jag på Trädgårdsmässan... Men ett foto kan man ju också glädjas åt, eller hur? I slutet på veckan ska jag på skolning till Helsingfors ett par dagar så det blir ett litet avbrott i vardagsrutinerna ;o)

Ha en fortsatt bra vecka!

3 kommentarer:

Livet på Vestergård sa...

Jag drömmer också om ett hav av tulpaner och andra lökväxter som skulle komma snabbt på våren.Det strandar alltid på att jag inte kommer ihåg att plantera de där lökarna på hösten :)

alegni sa...

vilken energikick man får av dessa färger!

Käranån sa...

Tulpaner är en av mina favoritblommor! Tyvärr har jag inga gröna fingrar så mina blommor är ju inte precis världens finaste...Men man kan ju njuta av dem på bild!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...