torsdag 20 maj 2010

Odlingslådor


Mitt grönsaksland är inte så mycket att hurra för... men rabarbern tycks ändå stortrivas och växer med fart. Min man snickrade ihop fyra odlingslådor för ett par somrar sedan. Vi gjorde en plattgång emellan lådorna av överblivna murblock från husbygget. Det är faktiskt ganska praktiskt att odla i lådor.

I ena lådan har jag månadssmultron, rabarber i en annan och olika lökväxter(gräslök, luftlök och vitlök) i den tredje. I sista lådan brukar jag ha olika örter t ex curry, basilika, timjan. Några salladsblad brukar också odlas emellanåt. Jag drömmer om ett växthus där lekstugan är placerad... Kanske, kanske om något år ;O)


Min trädgårdsbuddha vakar över trädgården från ett skyddat ställe på en stor sten... Här har varit ännu en solig och varm dag. Det är bara att njuta så länge det varar ;O) Dottern har drabbats av förkylning och har feber så hon har varit hemma från skolan idag. Hoppas det ger sig i sommarvärmen!

Njut av dagen alla som kikar in till mig!



1 kommentar:

Livet på Vestergård sa...

Du har så vackra bilder.
Det verkar praktiskt att odla i lådor.
Jag har faktiskt inget trädgårdsland utan jag odlar bara i växthuset.
Härligt med värmen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...