söndag 20 februari 2011

Cupcakes


Halloj! Jag kan inte direkt påstå att bakverken duggar tätt här hemma hos mig men ibland blir jag inspirerad av att ta ett litet bak nu och då... Som senast när dottern hade tjatat några dagar på att kladdkakemuffins skulle smaka gott ;O)

Skärbräde loppisfynd
... Och jag håller med henne såklart! Gott är vad det är särskilt om det i smeten också finns Marabou Mintchoklad! Mmmm...

 Jag lyxade till muffinsarna med en chokladfrosting tagen från Leila Lindholms bok A Piece of Cake. Perfekt!


Kakbesticken är loppisfynd gjorda den gångna veckan... Igår tillbringade jag ett par timmar ute i den fina solen. Frisk luft gjorde så gott även om det var kallt. Jag önskar er en riktigt skön och fin söndag!

15 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack rara du för din snälla hälsning. Muffins är det godaste fikabrödet, och så bra och ha i frysen. Dina ser jätteläckra ut.
Kramar
AnnaMaria

Bittan sa...

God morgon !

Mmmmm säger jag bara. Hade jag vetat att du skulle baka chokladcupcakes så hade jag självklart bett dej göra några med gammelrosa formar. Då kunde jag lånat dem och sluppit leta fotoobjekt till gårdagens chokladpralinoutfit :-)
Vill också tillbringa dagen ute .....men här går man inte ut i onödan. Nu har vi även fått iskyla i söder minus 21 idag. Ska redigera sommarfoto istället, det känns mer upplyftande.
Ha en fin dag.
kram Bittan

Nette Cecilia sa...

Det vattnas i munnen redan så här tidigt?på söndagsmorgonen,mums Nette

En vacker vardag sa...

Åh, vad de ser goda ut!! Vilket loppisfynd alltså. Besticken är ju jättefina.

Ha en skön söndag!

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Oj så gott! Kan man få receptet? Skulle sitta fint här i sjukstugan!! Fina formar! VAr har du köpt dem?

Kram Helena /franska liljan

Änglarum sa...

Hejsan! vad smaskigt.. ser jätte goda ut! ha en fin Söndag! kramiz Jessica

Åsa sa...

Så vackra bilder. Ser jättegott ut.
Kram Åsa

Anna-Lena sa...

Wow.... vilka underbara cupcakes! Synd att jag inte kan titta förbi på en fika. De där måste jag också baka någon dag. Tack för inspirationen!

Ha en skön kväll!

Kram Anna-Lena

Unknown sa...

Dom ser ut som riktiga mästervärk och jag kan tro dom är goda med lite mintsmak.
Ha en bra söndagskväll, kram Ing-Britt

Ord & Känsla sa...

Vilka fina cupcakes du gjort!
Ser ju såå goda ut:)
Leilas bakbok är underbar och man kan bara sitta och titta i den.
Besticken var ju fina också!

Kram Helena

Nicole sa...

Ojoj, de var både fina och säkert supermumsiga!! Ungarna tjatade sig till en kaka hos oss också över helgen ;). Det blev en chokladkaka med vitchokladglasyr. Inte så dumt det heller ;).

Annelis hantverk sa...

Underbara godsaker du har gjort!
Ha det bra!

hemma hos lilla mej sa...

MMMmm vilka underbar muffins du har gjort.Bara så himla fina.Önskar dej en skön måndag.Varm kram Rita ♥

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Smarrigt! De där både låter och ser goda ut! Bra "tjatat" av dottern ;) Vilket gulligt hjärta du gjorde av hyacinterna. Igår bläddrade jag i boken Blomstrande Idéer och såg något liknande med snödroppar. Så sött men tråkigt att de inte håller sig så lång stund som du säger.

Önskar dig en fin start på veckan. Här har vi sportlov.

Kram Sanna

C. Tvillingmamma sa...

Aaa...ser att vi har samma smidiga muffinsformar! :) HAr precis bakat en omgång med hemmgjord müsli i... bra att ha till barnen tänker jag. Snyggt spritsat vännen,de där har jag inte tålamod till :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...