lördag 12 februari 2011

Spegel, spegel...


Kul med en solig fin dag... om än i kallaste laget! Solen värmer skönt redan på en plats i lä för den kalla vinden.

Jag har fått förfrågan om att ordna kurs i "Lyckas på loppis"... hmmmm... tål ju att funderas på (fniss).  Inte är jag heller expert på att snoka fram de rätta grejerna och det händer visserligen att jag kommer ut tomhänt  (om än ganska sällsynt). På sistone har jag besökt loppis ganska ofta i och med att jag har haft försäljning där. Ut med gammalt... in med nytt ;O) Redigt 200 saker har bytt ägare så nu känns det litet mera befriande i förrådet och skåpen. Och går man ofta på loppis så ser man ju en del saker att handla hem också... Cirkeln är sluten... kan väl kallas återanvändning på hög nivå?

Kakburken med text är ju som hämtad från inredningsbutik men dess bättre fyndad på loppis. Om jag måste välja att besöka antingen en inredningsbutik eller loppis så är det nog loppis jag väljer! Där finns den riktiga fyndarkänslan så klart ;O) Hihi... ni gick väl inte på den? Klart jag väljer båda...fast inte... loppis är nog bäst! 

Spegeln tycker jag var en riktig raritet med sitt träverke. Den var inte dyr heller, några småslantar fick jag ge för den. Aftonväskan på en tidigare bild ingick i senaste loppisfynden. Om ingen bal är i antågande får den bara vara inredningsdetalj på spegelbordet i sovrummet så länge...

Kakburk av stora mått... men kakorna har en tendens att försvinna kolossalt fort ;O) Varför har ingen kommit på knepet att göra hänglås på kakburkar?

Ha en mysig lördagskväll!

13 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en jättefin glasburk, så vackert lock och fint med texten. Spegeln är också ett jättefint fynd. Du är loppis-proffs helt klart.
Kul att du är med i min ulottning.
Stor kram
AnnaMaria

Bittan sa...

Härmed anmäler Moi sig till din kurs :-)
Här är det dåligt med fyndloppisar så
det passar bra med lite nya ställen för det ingår väl , och resan och maten och uppehället och transporten av alla fynden hem till mig haha.
Ha en mysig kväll
kram kram
Bittan

C. Tvillingmamma sa...

Fantastisk spegeln,en i sitt slag!

Nette Cecilia sa...

Jag kommer gärna med på din kurs,hihi, fyndmadam fina saker ,kram Nette

Anonym sa...

Ja, du Gugi, du gör fina fynd och tar så fina bilder på dina fynd! Njuter av dem! Ha en fortsatt skön vinter förutom sträng kyla förstås. Faster B

Ord & Känsla sa...

Vilka fynd du gör hela tiden!!
Du är otrolig eller vad är det för fina loppisar ni har där du bor?;)
Glasburken är ju så underbar!!

Ha en fin kväll!
Kram Helena

Livet på Vestergård sa...

Jag gjorde två fina fynd på loppis i dag när jag råkade komma på en hylla med saker från en inredningsaffär som slutar :)

Unknown sa...

spegeln är otroligt vacker!
jag sku nog åxå behöva gå på kurs för att 'kunna se' sakerna på loppis =)
ha de bra!

Fröken Tindra sa...

Vilka vackra saker du visar! Fina fynd! Och fin stämning i fotona.
Kram!

Lyckoslanten sa...

Jag har väl redan anmält mig till kursen din! Hihi! Fina fynd nu igen! Hoppas din söndag är fin! ♥

Tina - www.Vintage-Blog.dk sa...

Skøn blog du har her - glæder mig til at følge dig ;o)
Rigtig god søndag og klem fra Tina

Huset vid ån sa...

Visst är det en härlig känsla att gå på loppis, alltid lika kul!
Fina saker du hittat, här försvinner kakorna fort också....Fniss!

Ha en bra dag!
Kraaam Therese

Louise sa...

ja du tycks minsann vara proffs på att fynda på loppis ;) en "hemlis" är väl att gå ofta ofta större chans att bonga fynden genast de kommer in?? Skön söndag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...