söndag 6 februari 2011

Nytt i fönstret


Helgen nalkar sig sitt slut... Idag fick jag upp min nya hissgardin  som jag köpte på loppis i veckan. Den är från Miljögården och är vit och fin med vackert broderi.

Jag ändrade mig och placerade den i TV-rummet på övre våningen. Det var meningen från början att den skulle till gästrummet där uppe men i och med att gardinstången är av annan modell skulle jag ha behövt sy fast ett kardborrband upptills i gardinen och det orkade jag just nu inte med ;O) Gardinen hade färdigt knytbandslängder att knyta med runt stången så det fick bli så. Det går ju alltid att ändra senare om man vill.

Skönt att se på TV från lädersofforna. Bordet är inköpt på loppis för ett antal år sedan.

Det hann bli skymt idag innan kameran togs fram. 

Här syns bättre det fina broderiet på gardinen.  Nästa gång visar jag  några andra textiler fyndade på loppis. Nu har det igen börjat snöa hos oss men dagen har varit fin och solig. Bara några grader på minus så det har varit en riktig kanondag ;O) Förkylningen har dock varit snäppet värre idag. Nu har snuvan tagit över...så atjooo... Vi ses snart igen!

8 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Underbart vacker och skir gardin...
Passar ju perfekt där...
Krya på dej!
Kraam
Sanne

Fröken Tindra sa...

Vilken himla fin gardin! Och den hittade du på loppis?! Vilken flax!
Ser så mysigt ut hemma hos dig.
Ha en skön vecka!
Kram!

C. Tvillingmamma sa...

Makalöst broderi!

Livet på Vestergård sa...

Där passar ju gardinen jättebra. Det var ett lyckat loppisfynd.
Hoppas nu att förkylningen inte tar ny fart...

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Så fin den är. Släpper igenom ljuset gör den också. Här har det regnat hela dan. All snö är numera grå. Har du inte blivit frisk från förkylningen än. Stackare! Krya på dig!

Kram Sanna

Lyckoslanten sa...

Oj den gardinen är ju väldigt vacker! Fin och skir med ett underbart broderi! Trevlig tv-hörna du har också! Hoppas du kryar på dig! ♥

Ann-Mari sa...

Skirt och fint! Vilket fynd, den passar precis hos dig.
Om surdeg; jag tänkte att det var näst intill kärnfysik, men i januarinumret av tidningen Hembakt fanns väldigt enkelt beskrivet hur man gör en surdegsrot. Och allt kan man ju testa, åtminstone en gång :-)
Krya på dig!

Mjuka sa...

Gardinen är jättefin!
KRam Malin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...