onsdag 16 februari 2011

I kvällsskymningen


De senaste dagarnas stränga väder har fått mig att rygga tillbaka och hålla mig inomhus... Fast egentligen är jag nog mera inomhusmänniska annars också. Jag gillar att pyssla och greja på inne ;O)

Jag tog i varje fall mod till mig en kväll nu i veckan i skymningen och fotade litet bilder på gården. Himlen har varit så fin då solen har försvunnit och solen har färgat talltopparna alldeles röda. 

Snömängden är fortfarande enorm... Ikväll har det snöat mera också till råga på allt. Termometern visar på -14 för tillfället men vi har haft flera dagar nu med grader på över tjugostrecket. Brrrr!

Dagarna är i alla fall mycket ljusare och man hinner se skymten av solen en stund efter jobbet. Det gläds jag mycket åt ;O) Ikväll ska dottern och jag baka kladdkakemuffins. Mums!

Ha det bäst!

9 kommentarer:

Louise sa...

Fint - speciellt det sista fotot! ;)

STENLYCKA sa...

Ser kallt ut på de vackra bilderna och huset ser så underbart ut, tänk att få bo i så vackert hus, lyckliga du!!
Här har vi två minusgrader och det ser ut som det är snö på gång. Så jag tänker också vara inne och njuta i stugvärmen.
Kram och ha en bra kväll!
Raina

Bittan sa...

Vilka magiska foton , speciellt det första !!! Jag har också tänkt fota ute i flera dagar men lyckas fastna med nåt annat och helt plötsligt är det kolsvart. Här är inte så kallt bara några minus men det känns som 20 pga blåsten så man häller sig helst inne.

Kram Bittan

C. Tvillingmamma sa...

Mmm..ni har mer snö än oss...men vi har drivor kvar vi med...

Nette Cecilia sa...

Så fint du fångat ljuset i dina bilder ,nu räcker det nog med snö ,o kyla för den delen men det lär dröja några veckor ännu,kramis Nette

Unknown sa...

Vilka fina bilder du har tagit. Ser ut som julkort med all snö ni har.
Ha de så bra, kram Ing-Britt

Fröken Tindra sa...

Oh, det där ser vintrigt ut! Men vackert!
Visst är det härligt att bläddra i pysselkataloger. Lääänge som du säger.
Ha en bra dag!
Kram!

StrandviksVillan sa...

Mums med kladdkakemuffins! Jag bakade igår men kom sen på att jag ju inte har rum i frysen...

Ser så lustigt ut med den uppskottade gången :)
Fina lampstolpar där bredvid.
Hos oss hade vi i tisdags över 30 grader kallt på morgonkvisten, brrrr!

Må så gott!

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Vackert! Såna dagar går an ;) Jag får nog säga att jag också är en innemänniska, särskilt vintertid. Jätteskönt att vi får mer och mer ljus nu. I år har jag märkt att jag är väldigt beroende av både ljus och värme.

Ha en fin dag!
Kram Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...