onsdag 2 februari 2011

Året-om-grejer


Hallojsan! Halva veckan har redan gått... Jag har tyvärr fått någon släng av förkylning sedan i måndags. Kroppen arbetar för högtryck för att mota bort det hela. Igår hade jag litet snuva men inget idag. Ingen feber men däremot är luftrören väldigt sjuka och retliga. Ibland får jag hostattacker. Förkylningar är inget man önskar sig men alla år härjar den i något skede...
På vitrinskåpet hänger en krans av metall och silverkulor sedan jul. Den kommer från Pentik (säsongvara till jul) och den får hänga kvar för jag tycker den passar att använda året om. Jag fick i julgåva en till också som är litet mindre i storlek.

Min amaryllis har fått sin tredje stängel och blomman är på väg att slå ut. Vita amaryllisar är vackra att se på  året om också ;O

Nu hoppas jag förstås att förkylningen inte ska bryta ut men å andra sidan vill jag inte att den ska bli långvarig heller! Igår kväll bar det tidigt i säng och detsamma gäller nog idag. Just nu behöver kroppen sin vila tidigare än vanligt och extra omtanke med varma drycker och vitaminer!

Ha det gott!

12 kommentarer:

C. Tvillingmamma sa...

Mmm..hmm..håler med...

JA,urk va dassig man är,över 39grader för mig igår,de gäller att ta de förbannat lugnt några dagar nu. Krya på dig!

Louise sa...

Ja mota bort alla elaka basilusker! Inte kul med influensa ;(

Fru C sa...

Det låter precis som min förkylning och aldrig går den över...... Så kan det vara vid den här tiden på året!

Nette Cecilia sa...

Slå in en dos med cvitamin o allt vad det heter här hade mannen feber över helgen o nu klagar sonen över liknande symptom ,kramis Nette

Ord & Känsla sa...

Vilket fint vardagsrum och
taklampan är jätte vacker!

Hoppas du snart blir bättre!
Kram Helena

Bea sa...

Hemtrevligt och vackert hos dig.
Hoppas din förkylning blir snabbt övergående.
Kram /Bea

Lyckoslanten sa...

Hoppas att förkylningen ångrade sig! Det finns ju tack och lov en del året-runt-grejer och den där ljuskronan du köpte är ju så vacker idet fina rummet! Krya på dig! ♥

Huset vid ån sa...

Vad tråkigt att du är förskyld, hoppas att den ger sig snart.

Vad mysigt du har det, Pentvik hade vi i Örebro ett tag, men tyvärr blev det väldigt kort tid, jag tyckte om deras sortiment.

Krya på dig!
Kraam Therese

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Åh så jobbigt med dessa förkylningar! Hoppas det inte blir långvarigt för dig. Pentik igen! Måste ta och kolla in dom, du har visat så mycket fint och jag tror inte jag stött på det här omkring. De borde väl ha en hemsida kanske...

Krya på dig!
Kram Sanna

alegni sa...

hoppas det är en kortvarig bobba du åkt på!
visst är det kul med nysnö idag? not!!

Liljas Corner sa...

Du gillar pentik, va? ;)
Så vinterfint ni har det! Gillar färgklicken ovanför vitrinskåpet.

Krya på dig!

Livet på Vestergård sa...

Det är bra med julpynt som man kan ha framme hela vintern.
Hoppas nu att din förkylning bara gjorde en snabbvisit!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...