söndag 13 februari 2011

Fejkblommor


Hallojsan! Hur har ni det? Bra, hoppas jag... Här är allt ok, bara att helgen har gått så fort, så fort.  Jag hinner inte riktigt med allt som jag skulle vilja just nu ;O)

Tycker ni att jag har tjatat tillräckligt om mina loppisfynd nu? Jag lovar  att det ska bli uppehåll med loppisinlägg efter detta ;O) Jag vill ju bara visa vilka fejkblommor jag fyndade i veckan... ett olivträd och ett par rosmarinträd. Jag satte tårtpapper runt krukorna och knöt band runt om. Jag har med åren kommit underfund med att hos oss trivs inte äkta blommor särskilt väl. De går en alltför snabb död till mötes av en konstig anledning!?! Så varför satsa tid och resurser på sådant? Jag har ju inga fönsterbräden i fönstren så det är väl en av de största orsakerna att växterna får för litet ljus...

Jag tänkte faktiskt investera i en kruka med pärlhyacinter idag från Plantagen men jag blev besviken att de var så små och blomningen skulle jag ha fått vänta på säkert en månad. Jag ville ha blommor på direkten och då föll ögonen på pärlhyacinter i fejkmodell! Yepp! Står sig lika fina i veckor och ser ändå ut som riktiga... på håll åtminstone.


Godisburken från Riviera Maison är ett loppisfynd. Smart med stapelbara burkar som kan placeras på bordet vid bjudningen. 


Imorgon är det en alldeles speciell dag, vänner! Och det innebär också dragning i min utlottning av hjärtan så om du önskar och vill går det ännu att delta i den ;O)

Ha det bäst!

11 kommentarer:

C. Tvillingmamma sa...

mMM...spännande med utlottningen :)

Jasså du,dina dör...hmm...själv har jag äntligen lyckas med alla de blommor jag vill ha hemma:) Nej,min murgröna dog,annars stormtrivs alla,tror de kan bero på att jag aldrig har äpplen liggandes framme,eller citrusfrukoter,något som tog kål på mina orkideer förr...

Nåja,hursom,fejk funkar de med :)

Louise sa...

Alltså dina loppisfynd....man blir litet grön :) Fejk eller inte fina är dina blommor du visar!

Ord & Känsla sa...

Man skulle aldrig kunnat gissa att det var oäkta blommor, jättefina ju!
Jag tröttnar aldrig på att du skriver om dina loppisfynd. Det gör jag ju själv ibland, senast idag *ler*;)

Ha en fortsatt skön söndag!
Kram Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hade du inte skrivit att det var fejk-växter hade jag trott dom levde. Du har hittat jättefina naturtrogna. Jag har tagit livet av två olivträd, så ett sånt skulle jag ha också.
Kramar
AnnaMaria

Lyckoslanten sa...

Inget ser fejk ut hos dig! Här har växterna varierande livslängd och jag har alldeles för stor del i det där. Ja i morgon är det en alldeles speciell dag! ♥

Nette Cecilia sa...

Jag har av samma anledning som du fejkblommor i större omfattning än äkta ,ha en bra vändagimorgon,Nette

Bittan sa...

Smart det där med fejkväxter. Jag har så naturtrogna orkideer som jag sätter i mina när de blommat klart, helt plötsligt blommar de om och då ser man knappt vilka som är fejk eller riktiga. Ska nog göra som du och investera i fler sorter.

Tack för grattiset :.) Jag har firat med att rensa i hela huset så nu är 2 bilar och garaget fullt av sopsäckar. Sååååååååå skönt.
Ha en mysig dag imorgon här får de ett ♥ av mej.

Kraaaaaaaaaaaam Bittan

Så Vitt Jag Vet sa...

Trevligt att du vill vara med om min utlottning....
Ja blommor är ibland knäpiga att på att gå.. Men det är ju bra när fejk blommorna ser så naturliga ut...
Ha det gott..
Kraam
Sanne

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Haha du är inte den enda som tar död på växter alldeles för fort. Jag har också kommit till insikt, så att säga ;) Tyvärr har jag inte sett så fina fejkblommor som du visar. Man vill ju gärna att de ska se äkta ut liksom... så man kan dölja sina ogröna fingrar hihi!

Jag blir ALDRIG trött på dina loppisfynd. Visa så många du vill!

Kram Sanna

alegni sa...

var i vida friden har du hittat ett fejk olivträd?!?

STENLYCKA sa...

Vänner har alltid en plats närmast hjärtat.
De varmaste kramar till DIG på Alla Hjärtans Dag!
Raina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...