tisdag 8 februari 2011

Textilfreak


 Dagens inlägg handlar om textiler inhandlade på loppis. Först ut är en bordsduk från Finlayson i gråa och vita toner... ah, så fin den är. Jag som älskar löv i alla former kunde ju inte säga nej till denna ;O) Och priset... det var oemotståndligt om jag får säga det... en ynka euro för en duk som är så gott som sprillans ny!!

Glögglasen med ställningen inhandlades på samma ställe... De har varit i flitig användning och nu i dessa förkylningstider smakar det med en värmande glögg nu och då ;O)


Ännu en vacker duk med mina favoritmotiv... vallmoblommor. Vackert broderad och bred fin spets. Inte den här heller hade något dumt pris... 2,50 euro betalade jag för den ;O) Nu får sommaren gärna komma för här väntar duken på kafferep i syrenbersån...fniss...

Pläden är gammal och vävd av yllegarn. Otroligt bra skick och fina färger. Perfekt att sväpa runt sig i kallt väderlag.

Till sist kan jag inte låta bli att visa mameluckerna- även de är köpta på loppis. Gjorda på 1800-talet!!! NOT! De är nog av nyare datum men ändå så charmiga... om de inte blir använda kanske man kan ändra om dem till något annat?

Kram på er alla!

15 kommentarer:

Bea sa...

Hej!
Vilka fina fynd du gjorde, dukarna och sjalen osv, är så snyggt!
Ibland upplever jag loppis prylar här hos, att varorna har prissatts väldigt högt, kanske för att det är trendigt!?
Ex. Sökte gamla kakformar o dyl för att användas i betonggjutnings syfte, men ack...de visade sig vara dyrare, än att köpa nya i affären! Då är det verkligen lite "pö om pö" med prissättningen!! Men visst kan man göra fynd!
Kram /Bea

Livet på Vestergård sa...

Jag tror att du är expert på att hitta riktiga fynd när du är på loppis!

C. Tvillingmamma sa...

Jag älskar oxå vallmo,tycker dom är så otroliga i sin skörhet

Louise sa...

Härliga fynd - allihopa!! ;)

Vform sa...

Oj, vad mycket fint du fyndat!
Borde göra en runda ditåt nån dag ;O)

Ord & Känsla sa...

Vilka otroligt fina fynd du gjort!
Imorse hade vi 2 decimeter snö och det var ju inte det man ville ha precis:(

Kram Helena

Nette Cecilia sa...

Nya fina fynd ,duken passade väldigt bra hos dig,kram Nette

Så Vitt Jag Vet sa...

Du har öga för att fynda på loppis.. Jag gillar tyg men har svårt att hitta
på loppis tyg...
Gillar tyget med löv på... Passar perfekt till ditt bord..
Kraam
Sanne

Lyckoslanten sa...

Människa, du får börja hålla kurs i "Lyckas på Loppis!" Jag är urdålig men har tränat på att SÄLJA på loppis och det fungerade bra! ;o)
Ha det bra mitt i veckan! ♥

Lycka är ~ Onnea on sa...

så fint du fyndat.
~marita~

alegni sa...

jag håller definitivt med lyckoslanten! du får nog anordna kurs snart!!
kram

Unknown sa...

oj, vilka fina fynd!
kram

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Men fy...tappar hakan, tror jag sagt det förut... hur sjutton gör du för att fynda så fina grejer så billigt?? Vad har ni för loppisar egentligen?! Vänta! Jag kommer över NU! ;)

Ha en bra dag - kram Sanna

http:/www.lavendela.se sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Britt Granberg sa...

Hej, igen! Helt underbara bilder på dina loppisfynd! Britt med röda monogrammen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...