söndag 27 februari 2011

Härliga söndag


På eftermiddagen idag var vi en runda in till stan och jag passade på att hämta ut ett efterlängtat bokpaket.  Det förgyller verkligen ens lediga dag!

Den ena boken är gjord av två jätteduktiga bloggerskor i Tyskland, Mira och Bianca. Miras blogg har jag följt ett tag redan och jag beundrar hennes sätt att fota. Boken är fylld av många fina bilder... härlig kvalitet på boken med en massa fin inspiration... åh, vad jag gillar den! Texten är på tyska så jag hamnar nog att slå upp en del ord i ordboken men det är inte så viktigt... En bild säger mer än tusen ord ;O)


,




Den andra boken heter Vackert med vintage och är skriven av Sania Hedengren och Susanna Zacke. I boken får man fina tips både för hemmet och trädgården.  Många vackra bilder i denna bok också!


Som ni säkert förstår är många kvällar räddade framöver ;O) Sportlovet har börjat hemma hos oss. Vår lilla fröken styr kosan mot norr och skidbackarna i fjällen medan mor och far är ensamma på tumanhand veckan ut. Min ledighet startar först om några veckor... Jag önskar er alla en fin vecka med eller utan sportlovsledigt!

9 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Spännande böcker den senare har jag kastat ett öga på någonstans minns inte var ,det börjar finnas så många böcker i min hylla,ha nu en trevlig vecka på tumis ,kram Nette

Så Vitt Jag Vet sa...

Belle Blanc verkar att vara en charmig bok...
Här sportlovet varit o farit, men skoj att gå på jobb igen..
Ha en bra vecka !
Kraam
Sanne

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Belle Blanc tänker jag beställa, har bara inte blivit av.

Önskar dig en fin vecka! Kram Monica

Vform sa...

Hej Gugi!
En bok med "Gugis pärlor" skulle också sitta bra!! Dina bilder är ju helt underbara!
Ha en skön vecka .. på tu man hand!
Kram v.

STENLYCKA sa...

Hejsan!
Du visar som vanligt de mest förtjusande bilder. Har inte hunnit titta in på några dagar eftersom jag har haft gäster av det underbara slaget, mina barnbarn.
Önskar att din nya vecka och början på mars blir vårlig och glädjefull!
Kram Raina

Lyckoslanten sa...

Det ser ut att vara underbara böcker som du har fått i din hand! Du må njuta av dem nu när dottern är bortrest! Ha det så gott! ♥

En vacker vardag sa...

Åh, jag älskar såna böcker. Tackar för tipset och önskar dig många njutbara bokstunder under lovet! Ha det gott!

Liljas Corner sa...

Härlig ton i bilderna från den tyska boken. Måste kolla bloggarna.
Njut av er "lediga" vecka!

Unknown sa...

Ser verkligen ut att vara en bok jag skulle kunna gilla. Även om min gamla skoltyska inte heller är den bästa. Men som du säger, bilderna får tala ;).
Ha de så gott, kram Ing-Britt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...