onsdag 11 augusti 2010

Cirkus i stan


Äntligen anlände cirkusen till vår stad... Jag måste erkänna att jag har blivit riktigt cirkusbiten på äldre dar.


Allt sedan min dotter var nåt år gammal har vi besökt cirkusen varje gång den kommer. Det är alltid lika spännande... Programmet är aldrig detsamma utan förnyas varje år.

Cirkusartisterna kommer från olika delar av världen och hör till den absoluta toppen. Otroligt skickliga är vad de är och man sitter andlöst och följer med från första minut till sista.

Tiden går så fort, så fort när man njuter av det fina programmet.


I årets upplaga fanns bl a clowner, cirkushästar, akrobater, trapetsartister och jonglörer.


Många svingade sig högt, högt under tälttaket.

Cirkusdirektören kan vara nöjd med årets show...

Man längtar till nästa gång man får bänka sig som publik framför manegen. Det är mycket mer spännande och inlevelsefullare att besöka cirkusen i verkligheten än att titta från TV:n.

Trevlig onsdagskväll till alla som kikar in!

5 kommentarer:

alegni sa...

*ryser*
jag har faktiskt aldrig gillat cirkus. inte på tv och inte live. en endaste gång har jag varit på riktig cirkus, och då gick jag hem mitt i.
en gång tvingade jag gubben att ta med grabbarna på cirkus, och de var arga som små bin när de kom hem. de gillade inte spektaklet de heller. och då hade jag aldrig med ett ord berättat om min aversion. undrar om det ligger i generna...?
fina bilder har du dock knäppt på showen!

StrandviksVillan sa...

Åååh! Vilka fina bilder du tagit på cirkusen!!
Jag gillar cirkus - om det är Finlandia! Andra göra sig icke besvär, för de kan inte leva upp till standarden. Nu är det flera år sedan vi varit på en senast, våran Lillebror har faktiskt aldrig varit med. Det brukar ju bli rätt dyrt när man är många...

Verkligen fina foton! :)

STENLYCKA sa...

Hej!
Förstår att du har haft en underbar kväll om man gillar cirkus. Jag är inte så förtjust, vet inte varför, har ingen förklaring.
Kram och ha det så gott!
Raina

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Er cirkus låter jättetrevlig. Just nu skyltas det om cirkus även här i stan. Tyvärr har jag lite blandade känslor. Jag tror det beror på att det blir tjatigt i längden, det händer inget nytt och så är det dyrt. Har nog bara varit på en riktigt bra cirkus för många år sen och jag tror det var Cirkus Scott.

Ha en trevlig dag,
Sanna

Lyckoslanten sa...

Vilka proffsiga fotografier! Man tror att du har varit på nån cirkus ut i vida världen!
Jag har nog varit på cirkus men nu är det ett tag sedan.
Ha en skön helg! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...