fredag 13 augusti 2010

Loppisfynd och Konstens natt


Vilken otrolig vecka vi har haft! Massor med evenemang i nejden runt omkring. Igår kväll och natten till idag firades nåt som kallas för Konstens natt. Då får man ta del av kulturella evenemang runt om i staden ända fram till småtimmarna. Passligt fynd jag gjorde förra helgen på loppis! En karnevalmask a la Venedig... Jag kunde ju bara inte låta bli att köpa... så hem kom den och pryder nu spegeln i arbetsrummet.

Det var en mycket lyckad "natt" igår kväll. Mycket folk i farten överallt och vädret var ju det allra bästa man kan tänka sig. Hur man än gör så går det inte att hinna med allt program som ordnas så det blir att välja vad man helst vill se och göra. Museer och konstgallerior håller öppet för gratis visningar. Det ordnas alla möjliga sorters uppvisningar, danser, musikaliska inslag och jippon.

Ett måste man inte kan missa är sambatåget, som går genom stadens centrum.

Vi började redan klockan sex på kvällen med att kolla in en vikingastrid i en park, där vikingar stred med dåtida rustning och vapen. Sedan blev det att kolla in motorcross-åkning och fallskärmshoppning på en strand. Vi besökte också några konsthallar.

Klockan 23 började dansuppvisningen av en grupp dansare som använder sig av eldfacklor. Jag har aldrig tidigare sett showen. Otroligt fint i nattens mörker!

En verklig folkfest! Det var redan nittonde gången evenemanget ordnades och så populärt och välsökt som det har blivit!

Hoppas helgen blir lika fin som denna fredag har varit! Soligt och varmt...

Augustikramar från mig!


5 kommentarer:

Annelis hantverk sa...

Ja på konstens natt finns det verkligen mycket att se och höra, så det är svårt att hinna med allt som erbjuds. Det var ju en underbar kväll med strålande sol och mycket varmt.
Ha en skön helg!

C. Tvillingmamma sa...

Vilka otroliga bilder på en otroligt häftig natt!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken härlig kväll, det är roligt när det anordnas såna här konstens natt. Och din mask är underbar!! Jag har ju sminkat på en teater i jättemånga år så jag är extra förtjust i teatermasker. Om du tröttnar på den så sälj den till mig.
Ha en fin lördag
Stor kram
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Vilken härlig natt, skull gärna varit med.
Masken förstår jag att du köpte, så läcker.
Ha nu en bra lördag och jag hoppas att solen skiner på dig!
Här är det just nu vispa, vispa.... jag bakar tårtor...festen du vet.... här leker solen kurragömma med molnen. Regnet är långt borta...
Kramar i massor från Raina

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Varför känns det som om man alltid bor på fel ställe?? Så roligt det låter med Konstens natt. Ser jättekul ut!

Masken är jättefin.

Trevlig helg,
Sanna

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...