lördag 14 augusti 2010

Diverse fynd & soffgöra


Lördag betyder ledig dag för mig... För ovanlighetens skull har jag inte ens varit på loppisrunda denna lördag. Istället visar jag några fynd som jag gjorde tidigare i sommar.


Jag har sökt passliga muggar till ställningen som jag fyndade i början på sommaren.

På vår semesterresa till Sverige fann jag dessa rara muggar på loppis. Fem st muggar blev mina för endast 20 kronor. De är jättefina och som gjorda för ställningen. Plåtburken med kakorna och sockerkaksformen är också inköpta på loppis.

Min bästa vän idag har varit en bunt sandpapper ;O) Oj, vad jag har gnidit hela dagen på soffan som nu ska målas vit... På ett vis har det också varit riktigt avkopplande att vistas ute på gården i sol och värme. Bäst att passa på medan vädret går an. Jag vill ogärna slipa inomhus då det fina dammet lägger sig överallt. Ännu återstår det att måla och så ska madrassen kläs över med nytt tyg. Min högra hand har fått rejält med stryk idag av slipandet och ryggen känns ömmande så resten av kvällen gör jag nog klokt i att ta det lugnt ;O)

Ha en fin lördagkväll go vänner!



11 kommentarer:

Creative Momone sa...

Ser att du har en exakt likadan soffa som vi har, men vår saknar knoppen i mitten. Nu kan jg kanske lån din bild så att jag får en modell att visa till nån snickare? Skall bli spännande att se hur den ser ut som vit, väntar på resultatet. ;)
Marianne

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så fin soffa du har där. Säkert massor jobb med slipandet, men den kommer bli så vacker i vitt.
jag har några project som nåndag ska slipas och fixas..väntar tillsvidare på inspiration ;)
Ha en riktigt fin söndag!
~marita~

StrandviksVillan sa...

Fina loppisfynd och fantastiskt bra pris för muggarna!
Vacker soffa, är den också nyligen skaffad? Vår kommer nog snart att bli vit också, har jag på känn... :) Lade massor med jobb på att tvätta, slipa, skrapa den trären, men smaken förändras som bekant ;)
Ha en skön söndag!

Vform sa...

Hej!
Men vad trevligt om jag "känt" igen dig i folkvimlet!
Du visar så trevliga bilder från Konstens Natt ... synd att man är fast vid bordet och missar en hel del!
Jättefina loppisfynd också!
Roligt att få se soffan färdig ... vilket jobb!
Ha en bra dag!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina muggar, vilket fynd du gjorde. Och ställningen du hängt dom på är superläcker, så snyggt!
Soffan kommer bli jättefin, förstår att det gör ont i handleden och armen nu efter allt slipande.
Ha en fin söndag
Kramar
AnnaMaria

C. Tvillingmamma sa...

Ställningen var helt makalöst snygg...för att inte tala om soffan...oh jag dör vilken skönhet! :)

Lyckoslanten sa...

Du tycks vara en riktig turgumma som hittar så fina saker på loppis! Dessutom har du stora projekt på gång. Tycker inte jag har orkat mycket i den här värmen. Laddar upp för morgondagen. Ha det bra nu i veckan som kommer! ♥

Annelis hantverk sa...

Så mycket fint du har hittat på loppis och muggarna var jättefina! Men oj hur orkade du putsa en så stor soffa i värmen.
Må bra!

Nette Cecilia sa...

Du hittar alltid fina loppisfynd ,Hann inte besöka konstens natt i år har gjort det många år ,men tack vare dina fina bilder fick man lite känsla hur det var ,kram Nette

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Det var en vacker soffa, är det också ett loppisfynd? Vilket jobb att slipa... men det blir ju fint i slutändan :) Du verkar ju ha öga för att hitta fina fynd och åter igen känner jag att jag bor på fel ställe haha!

Ha en skön vecka,
Sanna

Anonym sa...

hej.. vilka fina muggar du har hittat!! o soffan är ju för skön,,jag har samma här hos oss..det har varit min farmors..så den borde va från början av 1920 talet. kikka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...