lördag 17 december 2011

Ätbart till jul


...ska det väl va´? Och helst något extra sött och gott! Jag bakade igår  något jag aldrig tidigare har bakat, nämligen saffranssnittar. Jag hade en påse saffran och ville prova på något annat än bullar.


Mmmm.. riktigt goda blev de också! Egentligen skulle de ha haft ringlad choklad över men de går bra utan med... Receptet kan du hitta här. Nu står de i kakburken i väntan på julens antågande... Godisbordet börjar ta form hemma och familjemedlemmarna har fått stränga order att det bör lämnas orört till julafton ;O)


Kakburken köpte jag helt nyligen på loppis. Texten på framsidan är en dekal inköpt  här. Lätt att ta bort och återanvända på nytt om man vill. Gillar!



Receptet på snittarna kommer från Linnea med bloggen Linneas skafferi som jag har följt sedan jag själv började blogga. Linnea Seidel har gett ut en bok, Gott att ge bort, tidigare i höstas som jag har köpt. Här finns mängder med tips på ätbara presenter och fina gåvor att göra själv.  Rekommenderar den varmt!

Skön lördagskväll!

4 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Snålvattnet rinner ,kram Nette

Lyckoslanten sa...

Tänk att jag aldrig tidigare har besökt bloggen du tipsar om!
Det där ser gott ut! Du är en riktig inspirations- och idéspruta!
Ha en skön helg! ♥

Lycka är ~ Onnea on sa...

Nåt gott till kaffet är ett måste ;)
Små pepparkakshus har jag tänkt baka men ännu har det inte blivit av. men en burk vanliga små pepparkakor hann jag med i kväll.
Ha en skön advent.
~marita~

StrandviksVillan sa...

Så julmysigt du har fixat det hemma!!

Jag har också länge läst Linneas blogg, mycket fin!

Trevlig fjärde advent!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...