fredag 9 december 2011

Rött hör julen till


Förra veckan köpte jag två röda amaryllisar som nu har slagit ut sina klockor . Ståtligare julblomma finns inte! Den här gången blev de röda men jag gillar ju vita också, så kanske jag skaffar en vit till jul?


Polkagrisstänger ska det vara till jul... Mmm. En hjärtesöt kanna fyndade jag på loppis för ett litet tag sedan. 


Våningsfatet bär på både juliga saker och litet andra grejer. Två röda flaskor med juletiketter glänser fint i ljusskenet. Den lilla skon med nåldyna är även den fyndad på loppis. Skon lär vara riktigt gammal och gjord i något slags stenmaterial.


I helgen stannar jag hemma med hjärtegrynet medan mannen och dottern åker till  huvudstaden med tåg imorgon bitti på släktkalas. Ikväll tittar jag på Idolerna och håller stenhårt på seger för Amanda efter att min favorit Moa föll ur spel förra fredagen ;O)

Trevlig mysfredag!

7 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Lite avis på den fina skon ,vacker amaryllis ,min vita håller också på att slå ut ,trevlig helg ,nette

Livet på Vestergård sa...

Jag köpte faktiskt polkagrisar i dag, inte för att jag tycker om att äta dem utan för att de är vackra som dekoration :)
Fina loppisfynd du visar igen!
Kram Kicki

Bea sa...

Hej!
Visst är det sött med rött.
Fina loppisfynd du gjort!
Så söt man är på sista bilden med de vackra ögonen.
Ha en skön helg!/Bea

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Ja absolut! Rött hör julen till! Hm... brukar alltid ha en amaryllis till jul, men i år har jag faktiskt inte skaffat någon än. Gillar både vit och röd och det är alltid så svårt att bestämma sig hihi!

Vad fint det är på er "gårdsplan" med snön!

Kramis Sanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Amanda vann, och det var helt rätt. Hon har varit min favorit länge. Jag har också haft röda amaryllisar, dom är så fint juliga. Och det var en jättefin nåldyna du har, och superfint foto på vovven.
Kramar
AnnaMaria

Så Vitt Jag Vet sa...

Oj oj vad gullig din hund är.. Huvudstaden visar sej nog inte från den bästa sidan, här är det storm regn och rusk...
Kraam
Sanne

Lyckoslanten sa...

Söt kanna, hund, ja allt du visar! Ibland kan det vara väldigt skönt med ensamtid! Hoppas du njuter! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...