onsdag 14 december 2011

Ljuskrona i mossa


 Gårdagens pyssel blev en ljuskrona till matbordet. Till kronan använde jag mig av en gammal lampskärm som kläddes in i mossa. Lite pillrigt att göra men blev urtjusig!


Jag hade några ljushållare som var guldfärgade och dom målade jag vita och satt i kronan runt om. Funderar på att vira ett vitt band runt om också... Vad tycker ni?



Alla ljuskällor som finns till hands nu är eftersökta ;O) Ute är det mörkt, mulet och regnigt... Men snart går vi mot ljusare tider! I like!

Kramis

7 kommentarer:

Vform sa...

Nej, men så FIN! Och vilken ide´... alltid finns det gamla skärmar liggandes!
Band, njaä ... tycker den är bra som den är!
Ha det bra!

Nette Cecilia sa...

Så vackert o så fint med ljushållarna ,kanske ett band skulle sitta bra ,Kram Nette

Lyckoslanten sa...

Ja men det kan man ju tydligt se hur vacker den ljuskronan är! Gillar! ♥

alegni sa...

den blev verkigen urtjusig! jag skulle inte tillsätta något mer i den, den är fin just precis så där!

Unknown sa...

åååh, va fin den blev! skulle inte heller sätta till något mera!
kram
susanne

Bittan sa...

Tänk va lampskärmar jag slängt eller lämnat kvar på loppis när lampfot inhandlats till kakfat !
Det ångrar jag nu. Iden copas absolut, den var ju jätteläcker .tack för tipset och ha en bra dag.
kram Bittan

Ann-Mari sa...

jag skulle inte heller lägga något till - den är perfekt! Vilken fyndig idé! Resultatet är ljuvligt!
kram
Ann-Mari

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...