söndag 18 december 2011

Julen närmar sig!



Tjingeling på er! Här har julförberedelserna nått sin kulmen idag! Igår kväll kom lite vit snö  som gjorde världen ljusare på direkten... MEN dagens ihärdiga regn såg till att det blev verkligt slaskföre ;O(  Vi började dagen med att åka efter en gran efter att jag hade satt upp några pappersstjärnor i fönstren.  Sådana gillar jag! Den på bild är inte alls så orange som den ger sken av utan vit och röd... Jag blev så glad när jag öppnade juldekorationslådan och fann den för den köpte jag på loppis förra våren. Alltid roligt med nåt nytt ;O)  Granen lyfte vi alldeles nyligen in i vardagsrummet så nu står den grön och fin där... grann får den bli en annan dag (fniss)
På eftermiddagen var vi på julfest till ishallen där skrinnskoklubbens alla deltagare deltog med en fin julpjäs. Njutbart! Ikväll har jag fixat dotterns fönster med nya gardiner och julljus som lyser upp. Ännu har jag tänkt med att hinna baka en toscakaka till julbordet för en sådan vill jag ha... Imorgon börjar jobbet för min del.. har varit så skönt med en veckas ledighet så här före jul!

Hoppas att ni får en skön kväll och bra julvecka!
 KRAM

6 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Här har det varit julstök o lite pynt idag ,eftersom jag inte har någon hjälp av mannen så är det sonen som fått rycka ut .sonen jobbar kvällsskift den här veckan som kommer så det är ont om hjälp efter den här dagen .Ser att du haft härligt program du med idag ,kram Nette

lyckobo sa...

Stjärnan är verkligen fin!!! Så mycket gott du har gjort, pepparkakshusen i miniformat är så söta! Jag har endast bakat pepparkakor, men till julaftonen blir det en kardemumma-kaffekladdkaka :)
Må så gott i julstöket!

Vform sa...

Jättefin stjärna!
Du hinner med mycket du :)
Riktigt mycket julgott i förra inlägget!
Ha en stressfri jobbvecka!
Kram V.

Lyckoslanten sa...

Ståtlig stjärna! Vi hämtade gran idag, men den får vänta tills jag blir ledig! Fint att du fick litet ledigt och hann ifatt. undrar om jag nånsin gör det! :o) Ha det! ♥

Annelis hantverk sa...

Så vacker den stjärnar är!
Ha en bra dag
Anneli

STENLYCKA sa...

Vill som snabbast titta in till dig innan jag far iväg till jobbet och önska dig en alldeles underbar julvecka!
Kram Raina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...