onsdag 21 december 2011

Granna granen


Igår när jag var till affären såg jag en fin, gammaldags toppstjärna till julgranen. Den köpte jag med hem och ikväll sökte jag fram en vacker glansbild som jag limmade fast på stjärnan. Jag blev riktigt nöjd med resultatet och nu glittrar den i toppen av granen ;O)


Årets gran går i färgerna vitt, silver och grått.


Jag fann en låda full med gamla glasbollar med färggranna ränder på och de hamnade på utvalda grenar för att ge en liten färgklick i granen. Vitt ville jag ha för att avsaknaden av snö är så stor, även om det igår kväll kom några centimeter och känslan av vinter finns för tillfället på vår backe... Så härligt och jag hoppas att den finns kvar över hela helgen!


Vi har aldrig någonsin haft en så smal gran som vi har detta år. Ledigare utrymme behövs för det kommer att bli trångt kring granen på julafton!

Lite pirrar det allt i magen tycker jag! Dopparedan närmar sig...
 Kram

5 kommentarer:

Bea sa...

Vackert hos dig och mycket stämningsfullt!
Vitt och silver har också jag valt att klä granen med i år.
Får önska dig en riktigt GOD JUL!
Julkram / Bea

Nette Cecilia sa...

Sååå vacker gran det där med toppstjärnan ,bra idè ska jag ta efter om jag hinner.har legat på akuten idag på eftermiddagen mitt hjärta har redan börjat fira jul ,så vad gör man ,kram Nette

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Så fin den är din gran! Gillar den långsmala modellen. Lite kul att vi har graninlägg båda två idag *fniss* Min har också fått vita och silvriga ornament och så slängde jag in lite rosa i skiftande färger också, blev så fint så ;) Toppstjärnan blev för tung så den är inte ditsatt än. När jag såg vad du hade gjort så blev jag sugen på att ta fram min gamla slitna (som jag varit ganska trött på..) och kopiera stilen. Se, jag var på vippen att slänga den. Aj aj.. tur att jag hälsade på hos dig först!

Julkramar Sanna

Lyckoslanten sa...

Så roligt att se din gran! Jag ska fixa min i morgon förmiddag är det tänkt. Visst kan det pirra litet för oss "äldre" också! ♥

Lycka är ~ Onnea on sa...

Så fin gran.
Önskar dig en riktigt skön jul!
~marita~

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...