tisdag 6 december 2011

Gott att leva


När jag kom hem från jobbet idag möttes jag av nygräddade doftande pepparkakor och då kändes det extra gott att leva ;O) Dottern hade bakat pepparkakor med ett vakande öga av sin far... Mmmm, en kopp kaffe med nybakat när man kommer hem säger inte jag nej till!!


Till denna dags stora höjdpunkt hör balen på slottet... Och frågan är vem bär den tjusigaste klänningen av alla? Jag tar säkert också en smygtitt in i slottet i något skede även om julförberedelserna fortgår...



Den stora ljuskronan från Ikea, som numera har flera år på nacken placerade jag i år i sovrummets fönster. Den lyser väldigt bra upp så det går t o m att läsa utan att tända lampan. By the way, min torso har fått vingar. Jag har länge sökt sådana och till slut fann jag på loppis för en billig peng för några veckor sedan ;=)

Njut av kvällen!
 KRAM

5 kommentarer:

Sanna - My Blueberry House sa...

Gokväll!

Skenet från ljuskransen ger hela rummet en mysig varm stämning. Fint! Vad härligt att mötas av pepparkaksdoft när man kommer hem. Bal på slottet - är det för att fira er Självständighetsdag eller "bara" en helt vanlig dag hemma hos er kanske *fniss*

Kramis Sanna

En vacker vardag sa...

Pepparkaksdoft är nog en av de godaste dofter av alla. Härligt att dottern gav sig på utmaningen att baka själv. Torson är jättefin där med vingarna. Jag har en mindre version av samma upplägg i hallen.

Ha en stämningsfull kväll!

Nette Cecilia sa...

Tänk så härligt att få komma hem till nybakade pepparkakor.Fina bilder ,tänk att jag hittade min klänning i skogen ,som ska vara till balen ikväll,kram nette

Livet på Vestergård sa...

Kan förstå att det kändes gott att komma hem till doften av nygräddade pepparkakor!
Jättefin torso du har.

Lyckoslanten sa...

Glänsakransen har jag i uterummet +ljusslingan med samma namn. Men... vill så mycket ha den där torson eller provdockan. Passar jättebra där med vingarna och pärlhalsband! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...