fredag 23 december 2011

Julens blommor


Ett måste till jul är julblommor. Jag brukar alltid köpa hem några buketter med färska julblommor till matbordet. Idag var jag till min favoritblomsterhandel och med mig hade jag två skålar. Den ena var fatet till vågen i köket och den andra var en gammal såsskål.


Jag blev mer än nöjd med de fina blomsterarrangemangen som floristen gjorde. I köksvågen placerades en taklök och två tulpanlökar med mossa runt omkring.


Till matbordet väljer jag ofta nejlikor i juletid för att de är så hållbara... I år blev det en blandning av vita och tomteröda sådana. 


Annars har jag förberett för morgondagen. Skinkan ska in i ugnen på morgonkvisten och julgröten ska kokas. Vi har gjort julgodis ikväll. Det blev mozartkulor och lakritskolor. Nam!


Ha en skön uppesittarkväll!

5 kommentarer:

Vform sa...

SÅÅÅ fina uppsättningar, så även headern!
Ha en trevlig kväll!
Kram!

Livet på Vestergård sa...

Snygga blomsterarrangemang! Önskar dig en riktigt God Jul!
Kram Kicki

Nette Cecilia sa...

Så vackra blommor ,nejlikorna stort plus kram o God Jul ,Nette

lyckobo sa...

Arrangemangen blev jättefina! Borde nästan skippa hyacinterna, för de håller ju inte ens till jul!

En riktigt God Jul till dig!

Lyckoslanten sa...

Vilka härliga blombilder!
Ha en fin julafton så "syns" vi sen! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...