fredag 16 december 2011

Får det lov att...


... vara en glögg med pepparkakshus så här till fredagsmyset? Som små gulliga bakelser förgyller de glöggstunden kan jag lova! Modellen till de små rara husen fann jag i en veckotidning. 


Det blir inget stort hus i år men däremot blev det många små... Roligt att agera byggmästare fast lite småpetigt men de håller i varje fall ihop än så länge ;O)  Söta pepparkaksgrisar ska det vara på julbordet också.. 


Stop every now and then.
Just stop and enjoy.
Take a deep breath.
Relax and take in the
abundance of life.
                           -Unknown-

Ha en skön myskväll!

8 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Härliga små hus ,dom förgyller säkert många stunder,trevlig helg ,Nette

Vform sa...

JA TACK ....
Så mysigt!!

Så Vitt Jag Vet sa...

Härliga pepparkakshus för glöggen...
Kraam
Sanne

Käranån sa...

Vilka härliga pepparkakshus! Ha en skön glöggfredagskväll!

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Gugi,

Nämen så bedårande söta!! Äter ni upp dom sen också eller.. för det kan inte vara lätt att motstå menar jag ;) Vilken fin mosskrona du har gjort då! Fantastisk idé att använda en lampstomme, supersmart!. Måste lägga det på minnet till nästa år... lånar en bild av dig till min inspirationsmapp.

Imorrn far vi till Göteborg. Ska hälsa på släktingar OCH (det viktigaste av allt fniss) besöka jul på Liseberg! Gissa om jag ser fram emot det!?

Ha en fin helg Gugi.
Julkramar Sanna

Livet på Vestergård sa...

Gulliga små pepparkakshus!

alegni sa...

nämen, så förtjusande de ser ut! tack för att du delade med dig av bilderna!

Lyckoslanten sa...

Tack för den mysiga stunden hos dig! Då kan jag ge mig ut i dagens jobb! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...