fredag 2 december 2011

Favoritljus


När kvällen kommer tänder jag gärna ljus i mina lyktor. I glasverandan hänger en av höstens fyndade lyktor i fönstret. Den är av Olsson& Jensen design och jag bara gillar färgen och det rustika som den andas...


Glasverandan ligger lite avsides plus att det är betydligt svalare där än annanstans i huset. Därför tänder jag oftast batteriljus i mina lyktor för jag har inte möjlighet att hålla uppsikt överallt. Men så väl gjorda som batteridrivna ljus är nu för tiden är det t o m svårt att se skillnad på ett äkta stearinljus och ett som är batteridrivet ;D

I glasverandan lyser också ljuskronan som jag tillverkade till förra julen. Jag är fortfarande lika glad i den som för ett år sedan ;O)

Mysig fredagskväll till er alla!

7 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

du har verkligen fredagsmys,kram Nette

StrandviksVillan sa...

Tjusig lykta!
Jättefina stjärnor du har pysslat, jag såg dom redan tidigare hos Sanne och blev lite sugen att prova själv. Men när...?

Hoppas vi ses på söndag?
Ha en skön helg!

Livet på Vestergård sa...

Så msigt det lyser hos dig!
Kram Kicki

Unknown sa...

är det faktiskt batteridrivet ljus i din lykta? det ser ju helt 'äkta' ut...
var köper du i så fall dessa batteridrivna blockljus?

trevlig lördag

susanne

STENLYCKA sa...

Godmorgon kära Gugi!
Vilka vackra bilder! Som vanligt är din blogg så där underbart ljuvlig med massor med inspiration. Gillar ♥
Har vaknat tidigt idag efter att varit ute i går kväll i Lidköping med arbetskamraterna från huvudbiblioteket och ätit julbord. En trevlig kväll med mycket skratt och god mat.
Nu skall jag snart åka in till torget i Lidköping och se om de säljer någon lummer,tänkte ha den som dekoration på bordet nästa helg då vi skall ha lite gäster på mat.
Önskar dig en skön andra advent!
Kramen
Raina

Sanna - My Blueberry House sa...

Hejsan!

Urmysig lykta! Ja, det finns faktiskt väldigt snygga blockljus nu som är batteridrivna. Smart. Din ljuskrona är jättevacker, kommer ihåg den från förra året :)

Ha en fin helg!
Kramis Sanna

Lyckoslanten sa...

Det ser ju sannerligen ut som ett riktigt ljus och lyktan och ljuskronan får du verkligen vara nöjd över! ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...